ΜΑΪΟΣ Β΄!!
ΜΑΤΡΩΝΑ ΑΟΜΜΑΤΗ ΟΣΙΑ
ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ
(Χ. Μπούσια)
ΕΝ Τῼ ΜΙΚΡῼ ΕΣΠΕΡΙΝῼ.
Εἰς τό· Κύριε ἐκέκραξα, ἱστῶμεν στίχους δ΄, καὶ ψάλλομεν Προσόμοια. Ἦχος α’. Τῶν οὐρανίων ταγμάτων.
Τῆς ὀρθοδόξου Ῥωσσίας στῦλον τὸν ὄγδοον, Ματρώναν τὴν Ὁσίαν, τὴν ἀρτίως ὀφθεῖσαν, δοχεῖον Παρακλήτου τοῦ πανσθενοῦς, διαυγὲς εὐφημήσωμεν, καὶ τὰς αὐτῆς ἐκζητήσωμεν προσευχάς, πρὸς Θεὸν τὸν πανευΐλατον.
Δεῦτε πιστοὶ εὐσχημόνως ἐγκωμιάσωμεν, τὴν θεαυγῆ Ματρώναν, ἐν ἐσχάτοις τοῖς χρόνοις, τὴν λάμψασαν ἀγάπης μαρμαρυγαῖς, καὶ αὐγαῖς προοράσεως, ὡς σέλας πάμφωτος ἄκρας ὑπομονῆς, ἀπὸ βρέφους καὶ χρηστότητος.
Χριστοῦ παγκάλων ἀμνάδων τὸ σεμνολόγημα, καὶ τῆς Ῥωσσίας εὖχος, νῦν ἀόμματον πάντες, Ματρώναν τὴν ὁρῶσαν πνευματικῶς, τὸν Νυμφίον Θεάνθρωπον, ἐν οὐρανοῖς τοῖς βλεφάροις αὐτῆς ψυχῆς, γεγηθότες ἀνυμνήσωμεν.
Ἐκ γενετῆς ἀγογγύστως καθυπομείνασαν, τὴν στέρησιν ὀμμάτων, θεοφόρον Ματρώναν, ὡς θείαν εὐλογίαν καὶ ἀφορμήν, ὀφθαλμῶν διανοίξεως, ψυχῆς πληθύος θεάσασθαι τὸν Θεόν, δεῦτε πάντες μακαρίσωμεν.
Δόξα. Ἦχος β΄.
Τὴν οὐδόλως θεασαμένη τὸν ἥλιον ἀνατέλλοντα καὶ δύοντα, καὶ τὰ ἔργα τῆς σοφίας τοῦ Δημιουργοῦ τῆς κτίσεως, ἀλλ’ ἐμπλησθεῖσαν τῆς χάριτος τοῦ πανσθενοῦς Παρακλήτου, Ματρώναν τὴν ἀοίδιμον ἀξιοχρέως τιμήσωμεν. Αὕτη γὰρ ἐν Ῥωσσίᾳ ἐξέλαμψεν ἄρτι, ἀκτῖσι θεραπείας νοσούντων, παραμυθίας θλιβομένων, καὶ ποδηγεσίας πλανωμένων καὶ ἐμπεριστάτων πρὸς σωτηρίαν. Καὶ νῦν τοῦ ἀμηχάνου κάλλους τοῦ Κυρίου ἀπολαύουσα, ἐκτενῶς Αὐτῷ πρεσβεύει διανοῖξαι, καὶ ἡμῶν ψυχῆς τὰ ὄμματα τοῦ βλέπειν μόνον, τὰ καλὰ καὶ συμφέροντα.
Καὶ νῦν. Τῆς Ἑορτῆς.
Εἰς τὸν Στίχον. Ἦχος β΄. Οἶκος τοῦ Ἐφραθᾶ.
Χαῖρε νεοφανῶν, Ὁσίων ὡραιότης, Ῥωσσίας μέγα εὖχος, Ματρώνα καὶ μητέρων, θεοειδῶν ἀγλάϊσμα.
Στ.: Ὑπομένων ὑπέμεινα τὸν Κύριον, καὶ προσέσχε μοι, καὶ εἰσήκουσε τῆς δεήσεώς μου.
Χαῖρε ἡ φωταυγής, ἀόμματος Ὁσία, Ματρώνα ἡ ἀρτίως, φωτίσασα Ῥωσσίαν, ὑπομονῆς πυρσεύμασι.
Στ.: Καὶ ἔστησεν ἐπὶ πέτραν τοὺς πόδας μου καὶ κατηύθυνε τὰ διαβήματά μου.
Ἔχουσα τὸν Χριστόν, ψυχῆς παραμυθίαν, διέδραμες τὸν βίον, παραμυθοῦσα πάντας, Ματρώνα θεοφώτιστε.
Δόξα. Τριαδικόν.
Δόξα Σοι πανσθενές, Τριὰς ὑπεραγία, Ματρώνης ἀομμάτου, ἰδεῖν Σὴν θείαν δόξαν, ἡ κόρας διανοίξασα.
Καὶ νῦν. Θεοτοκίον.
Δέσποινα Μαριάμ, ὑπερευλογημένη, Ματρώνης ταῖς πρεσβείαις, ἀξίωσόν με δόξαν, θεάσασθαι τοῦ Τόκου Σου.
Νῦν ἀπολύεις. Τρισάγιον.
Ἀπολυτίκιον. Ἦχος πλ. α’. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Ἀδιάσειστον στῦλον Ῥωσσίας ὄγδοον, τὴν στερουμένην ὀμμάτων, ἐκ γενετῆς εὐλαβῶς, ἀνυμνήσωμεν Ματρώναν τὴν ἀοίδιμον, ὡς σκεῦος θείων δωρεῶν, καὶ ἀγάπης ἀκραιφνοῦς, πρὸς πάντας ἐμπεριστάτους, βοῶντες· σκέδασον ζόφον, παθῶν ἡμῶν φωτὶ σῆς χάριτος.
Δόξα. Καὶ νῦν. Τῆς Ἑορτῆς.
Ἀπόλυσις.
ΕΝ Τῼ ΜΕΓΑΛῼ ΕΣΠΕΡΙΝῼ
Εὐλογήσαντος τοῦ ἱερέως, ὁ Προοιμιακός, καὶ τό· Μακάριος ἀνήρ. Εἰς δὲ τό· Κύριε ἐκέκραξα, ἱστῶμεν στίχους στ’, καὶ ψάλλομεν Στιχηρὰ Προσόμοια τῆς Ἑορτῆς γ’ καὶ τῆς Ἁγίας γ’. Ἦχος δ’. Ὡς γενναῖον ἐν Μάρτυσι.
Δεῦτε πάντες φιλέορτοι, καταστέψωμεν ᾄσμασι, τὴν σεπτὴν Ματρώναν, τὴν πνευματέμφορον, Ῥωσσίδος ἔμπνουν θησαύρισμα, καὶ νέον καλλώπισμα, Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, γεννηθεῖσαν ἀόμματον, οἷσπερ κρίμασιν, οἶδε Κύριος ἵνα καταυγάσῃ, φέγγει τῆς αὐτῆς σοφίας, τῶν χριστωνύμων ὁμήγυριν.
Ὁλοθύμως τιμήσωμεν, νῦν Ματρώναν τὴν ἔνθεον, τὴν ἐκ τῆς κοιλίας μητρὸς ἀόμματον, καὶ γευσαμένη ὡς νήπιον, πτωχείαν τε γέλωτας, ὁμηλίκων ἐμπαιγμούς, καὶ δεινὴν περιφρόνησιν, ἀνακράζοντες· χαῖρε ἄστρον νεόφωτον Ῥωσσίας, ἐναρέτῳ πολιτείᾳ, τὸ καταυγάσαν τὰ σύμπαντα.
Θεοστόλιστον κόσμημα, ψυχικῆς ὡραιότητος, ταπεινοφροσύνης, καὶ διακρίσεως, τὸ ὡραΐσαν ὁμήγυριν, πιστῶν εὐσεβείᾳ σου, πολιτείᾳ ἀκραιφνεῖ, θεοσδότῳ σου χάριτι, καὶ σεμνότητι, θεοφόρε Ματρώνα μὴ ἐλλίπῃς, ἱκετεύουσα τὸν Κτίστην, ὑπὲρ τῶν πόθῳ τιμώντων σε.
Δόξα. Ἦχος πλ. β΄.
Τῆς ἁμαρτωλῶν σωτηρίας Κυρία Θεοτόκου δεομένη ἀπαύστως, καὶ τὸν αὐτῆς Υἱὸν δοξολογῶν καθ’ ἑκάστην Ματρώνα, ὥσπερ ἐπίγειος ἐπολιτεύσω ἄγγελος· ἔχουσα γὰρ τὰ βλέφαρα τῆς ψυχῆς σου ἐστραμμένα πρὸς Κύριον, εἰ καὶ τὰ χοϊκά σου ἔσχες ἐκ γενετῆς κεκλεισμένα, ἀνωτέρα ὤφθης πάσης ἐνύλου συναφείας. Εἰσελθοῦσα οὖν εἰς τὴν χαρὰν τοῦ Κυρίου σου, καὶ Αὐτοῦ ἀπολαύουσα τοῦ κάλλους, μὴ παύσῃ πρεσβεύουσα καὶ ὑπὲρ τῶν τιμώντων, τὴν ἀεισέβαστον μνήμην σου.
Καὶ νῦν. Τῆς Ἑορτῆς.
Εἴσοδος, Φῶς ἱλαρόν, Προκείμενον τῆς ἡμέρας καὶ τὰ Ἀναγνώσματα.
Παροιμιῶν τὸ Ἀνάγνωσμα. (Κεφ. λ᾿ 10-26).
Γυναῖκα ἀνδρείαν τίς εὑρήσει; τιμιωτέρα δέ ἐστι λίθων πολυτελῶν ἡ τοιαύτη, θαρσεῖ ἐπ᾿ αὐτῇ ἡ καρδία τοῦ ἀνδρὸς αὐτῆς, ἡ τοιαύτη καλῶν σκύλων οὐκ ἀπορήσει· ἐνεργεῖ γὰρ τῷ ἀνδρὶ εἰς ἀγαθὰ πάντα τὸν βίον. Μηρυομένη ἔρια καὶ λίνον, ἐποίησεν εὔχρηστα ταῖς χερσὶν αὐτῆς. Ἐγένετο ὡσεὶ ναῦς ἐμπορευομένη μακρόθεν, συνάγει δὲ αὐτῆς τὸν πλοῦτον, καὶ ἀνίσταται ἐκ νυκτῶν καὶ ἔδωκε βρώματα τῷ οἴκῳ καὶ ἔργα ταῖς θεραπαίναις· θεωρήσασα γεώργιον ἐπρίατο, ἀπὸ δὲ τῶν καρπῶν τῶν χειρῶν αὐτῆς κατεφύτευσε κτῆμα. Ἀναζωσαμένη ἰσχυρῶς τὴν ὀσφὺν αὐτῆς, ἤρεισε τοὺς βραχίονας αὐτῆς εἰς ἔργον. Ἐγεύσατο ὅτι καλόν ἐστι τὸ ἐργάζεσθαι, καὶ οὐκ ἀποσβέννυται ὁ λύχνος αὐτῆς ὅλην τὴν νύκτα. Τοὺς πήχεις αὐτῆς ἐκτείνει ἐπὶ τὰ συμφέροντα, τὰς δὲ χεῖρας αὐτῆς ἐρείδει εἰς ἄτρακτον. Χεῖρας αὐτῆς διήνοιξε πένητι, καρπὸν δὲ ἐξέτεινε πτωχῷ, οὐ φροντίζει τῶν ἐν οἴκῳ ὁ ἀνὴρ αὐτῆς, ὅταν που χρονίζῃ· πάντες γὰρ οἱ παρ’ αὐτῇ ἐνδεδυμένοι εἰσί. Διττὰς χλαίνας ἐποίησε τῷ ἀνδρὶ αὐτῆς, ἐκ δὲ βύσσου καὶ πορφύρας ἑαυτῇ ἐνδύματα, περίβλεπτος δὲ γίνεται ὁ ἀνὴρ αὐτῆς ἐν πύλαις, ἡνίκα ἂν καθίσῃ ἐν συνεδρίῳ μετὰ τῶν πρεσβυτέρων καὶ κατοίκων τῆς γῆς. Σινδόνας ἐποίησε, καὶ ἀπέδοτο τοῖς Φοίνιξι καὶ περιζώματα τοῖς Χαναναίοις. Ἰσχὺν καὶ εὐπρέπειαν ἐνεδύσατο, καὶ εὐφράνθη ἐν ἡμέραις ἐσχάταις.
Σοφίας Σολομῶντος τὸ Ἀνάγνωσμα (κεφ. α, 1-10)
Ἀγαπήσατε δικαιοσύνην, οἱ κρίνοντες τὴν γῆν, φρονήσατε περὶ τοῦ Κυρίου ἐν ἀγαθότητι καὶ ἐν ἁπλότητι καρδίας ζητήσατε αὐτόν, ὅτι εὑρίσκεται τοῖς μὴ πειράζουσιν αὐτόν, ἐμφανίζεται δὲ τοῖς μὴ ἀπιστοῦσιν αὐτῷ. Σκολιοὶ γὰρ λογισμοὶ χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ, δοκιμαζομένη τε ἡ δύναμις ἐλέγχει ἄφρονας, ὅτι εἰς κακότεχνον ψυχὴν οὐκ εἰσελεύσεται σοφία, οὐδὲ κατοικήσει ἐν σώματι καταχρέω ἁμαρτίας ἅγιον γὰρ πνεῦμα παιδείας φεύξεται δόλον και ἀπαναστήσεται ἀπὸ λογισμῶν ἀσυνέτων καὶ ἐλεγχθήσεται ἐπελθούσης ἀδικίας. Φιλάνθρωπον γὰρ πνεῦμα σοφίας και οὐκ ἀθωώσει βλάσφημον ἀπὸ χειλέων αὐτοῦ, ὅτι τῶν νεφρῶν αὐτοῦ μάρτυς ὁ Θεός, καὶ τῆς καρδίας αὐτοῦ ἐπίσκοπον ἀληθὴς καὶ τῆς γλώσσης ακουστής, ὅτι πνεῦμα Κυρίου πεπλήρωκε τὴν οἰκουμένην καὶ τὸ συνέχον τὰ πάντα γνῶσιν ἔχει φωνῆς, διὰ τοῦτο φθεγγόμενος ἄδικα οὐδεὶς μὴ παροδεύση αὐτὸν ἐλέγχουσα ἡ δίκη, ἐν γὰρ διαβουλίοις ἀσεβοῦς ἐξέτασις ἔσται, λόγων δὲ αὐτοῦ ἀκοὴ πρὸς Κύριον ἥξει εἰς ἔλεγχον ἀνομημάτων αὐτοῦ, ὅτι οὗς ζηλώσεως ἀκροᾶται τὰ πάντα καὶ θροῦς γογγυσμῶν οὐκ ἀποκρύπτεται.
Σοφίας Σολομῶντος τὸ Ἀνάγνωσμα. (Κεφ. Δ´, 7-15).
Δίκαιος, ἐὰν φθάσῃ τελευτῆσαι, ἐν ἀναπαύσει ἔσται. Γῆρας γὰρ τίμιον οὐ τὸ πολυχρόνιον οὐδὲ ἀριθμῷ ἐτῶν μεμέτρηται. Πολιὰ δέ ἐστι φρόνησις ἀνθρώποις καὶ ἡλικία γήρως βίος ἀκηλίδωτος. Εὐάρεστος τῷ Θεῷ γενόμενος ἠγαπήθη καὶ ζῶν μεταξὺ ἁμαρτωλῶν μετετέθη. Ἡρπάγη, μὴ κακία ἀλλάξῃ σύνεσιν αὐτοῦ ἢ δόλος ἀπατήσῃ ψυχὴν αὐτοῦ· βασκανία γὰρ φαυλότητος ἀμαυροῖ τὰ καλά, καὶ ρεμβασμὸς ἐπιθυμίας μεταλλεύει νοῦν ἄκακον. Τελειωθεὶς ἐν ὀλίγῳ ἐπλήρωσε χρόνους μακρούς· ἀρεστὴ γὰρ ἦν Κυρίῳ ἡ ψυχὴ αὐτοῦ· διὰ τοῦτο ἔσπευσεν ἐκ μέσου πονηρίας. Οἱ δὲ λαοὶ ἰδόντες καὶ μὴ νοήσαντες, μηδὲ θέντες ἐπὶ διανοίᾳ τὸ τοιοῦτον, ὅτι χάρις καὶ ἔλεος ἐν τοῖς ἐκλεκτοῖς αὐτοῦ καὶ ἐπισκοπὴ ἐν τοῖς ὁσίοις αὐτοῦ.
Εἰς τὴν λιτήν. Ἦχος α΄.
Εὐφράνθητε σήμερον φιλοσίων τὰ συστήματα, Ματρώνης τῆς νεοφανοῦς Ὁσίας τὴν μνήμην τιμῶντα, καὶ ἐν ἀγαλλιάσει τρανῶς βοήσατε· Ῥωσσίας νεόφυτον ἔρνος, καὶ Ἐκκλησίας νεόδμητον μέλαθρον, ἡ ἐν ἐσχάτοις τοῖς χρόνοις ἀσκητικοῖς ἐν τῷ κόσμῳ, διαλάμψασα παλαίσμασι, ἐκτενῶς δυσώπει τὸν Κύριον ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ἡμῶν.
Ἦχος β΄.
Ἀόμματον καὶ παράλυτον ἀσκήτριαν, τὴν πολλῶν τυφλῶν τοῖς πάθεσι ὄμματα διανοίξασαν, ἰδεῖν τὴν στενὴν καὶ τεθλιμμένην ὁδὸν τῆς σωτηρίας, Ματρώναν τὴν θεοσεβῆ ἐγκωμιάσωμεν ᾄσμασι βοῶντες· Μῆτερ ἡ τῶν πάλαι ἀσκητριῶν τοὺς καμάτους ἀναζωγραφήσασα, καὶ θεωθεῖσα κατὰ μέθεξιν, ἀξίωσον ἡμᾶς Κυρίου τὸ ἀμήχανον θεάσασθαι κάλλος, τοὺς τιμῶντας ἐκθύμως τὴν θείαν μνήμην σου.
Ἦχος γ΄
Ὁ ἀνορθῶν κατεῤῥαγμένους καὶ τυφλοὺς σοφῶν Κύριος, καθάπερ φάσκει Δαβὶδ ὁ προφητάναξ, σοφίας τῆς διαμενούσης ταμεῖον ἀσύλητόν σε ἔδειξε, μακαρία Ματρώνα. Διανύσασα οὖν ἐν χοϊκῷ σκότει τὴν σὴν ἐπὶ γῆς πολιτείαν, ἐξῆλθες εἰς ὁλοφώτους σκηνώσεις ἀθανάτου εὐκλείας, ἔνθα Χριστῷ πρεσβεύεις ὑπὲρ τῶν τιμώντων τὴν μνήμην σου.
Δόξα. Ἦχος δ΄.
Σταυρὸν τῆς τυφλώσεως τὴν αἴρουσαν ἐν τῷ βίῳ ἀγογγύστως, καὶ παραδιδοῦσαν ἑαυτὴν τῇ ἀπείρῳ ἀγάπῃ καὶ προνοίᾳ τοῦ εὐσπλάγχνου Κυρίου, Ματρώναν τὴν Ὁσίαν καταστέψωμεν ᾄσμασιν. Αὕτη γὰρ ὡς ὑπομονῆς στῦλος ἀῤῥαγέστατος, καὶ πίστεως κάμινος καιομένη, χάριν εἴληφεν αἴρειν τοὺς σταυροὺς τοῦ πόνου καὶ τῶν θλίψεων, τῶν αὐτῇ προστρεχόντων ἐκ πίστεως· καὶ νῦν οὐρανόθεν ἡμῖν καταπέμπει, φωτισμὸν γνώσεως καὶ ἀληθείας, τοῖς τιμῶσι ψαλμοῖς καὶ ὕμνοις πρέπουσιν, αὐτῆς τὸ μνημόσυνον.
Καὶ νῦν. Τῆς Ἑορτῆς.
Εἰς τὸν Στίχον. Ἦχος πλ. α΄. Χαίροις ἀσκητικῶν.
Χαίροις, τῶν ἀομμάτων τὸ φῶς, τῶν παραλύτων βακτηρία στηρίξεως, καὶ πάντων δεινῶς καμνόντων, προστάτις καὶ ἀρωγός, θεαυγὲς Ματρώνα, πνευματέμφορε. Ῥωσσίας ἐκβλάστημα, ταπεινώσεως ἄγαλμα, ἐν ἀφανείᾳ, ἡ ὁσίως βιώσασα, καὶ τῷ Κτίσαντι, ἔργοις εὐαρεστήσασα, μὴ διαλίπῃς ἔνθεε, Αὐτὸν ἱκετεύουσα, διδόναι σὲ τοῖς τιμῶσιν, ἄμφω ψυχῆς τε καὶ σώματος, ὑγιείαν σθένος, καὶ ἰσχὺν πατῆσαι πλάνον, τὸν πολυμήχανον.
Στ.: Ὑπομένων ὑπέμεινα τὸν Κύριον, καὶ προσέσχε μοι, καὶ εἰσήκουσε τῆς δεήσεώς μου.
Χαίροις, σωματικοὺς ὀφθαλμούς, Ματρώνα σῶφρον κεκλεισμένους ἡ ἔχουσα, οἷς κρίμασιν οἶδε μόνος, ὁ παντεπόπτης Θεός, ὁ ψυχῆς ἀνοίξας, κόρας θείας σου, ζητεῖν τὰ αἰώνια, καὶ ἀεὶ διαμένοντα, καὶ ἀναδείξας, σὲ δοχεῖον πολύτιμον, θείας χάριτος, καὶ θαυμάτων ἀκένωτον, πέλαγος· σὲ γὰρ ᾄσμασι, τιμῶντες γηθόμενοι, τὴν σὴν πανίερον μνήμην, ἐπιτελοῦμεν ἀσκήτρια, Ῥωσσίας φωσφόρε, καὶ Χριστὸν δοξολογοῦμεν, τὸν σὲ δοξάσαντα.
Στ.: Καὶ ἔστησεν ἐπὶ πέτραν τοὺς πόδας μου καὶ κατηύθυνε τὰ διαβήματά μου.
Δεῦτε, τὴν παριδοῦσαν σοφῶς, παραλυσίαν καὶ φωτὸς ἀποστέρησιν, Ὁσίαν Ματρώναν πίστει, τῶν φιλαρέτων πληθύς, μέλψωμεν καὶ πόθῳ, ἐκβοήσωμεν· ὀμμάτων ἡ ζόφωσιν, ἀκλινῶς ὑπομείνασα, καὶ φωτισθεῖσα, τῷ φωτὶ θείας χάριτος, τὴν διάνοιαν, φώτισόν μου σοῦ πρόσφυγος, ἵνα δοξάζω πάντοτε, καρδίᾳ καὶ χείλεσι, τὸν Φωτοδότην Σωτῆρα, τοῦ μεροπείου συστήματος, καὶ σὲ μακαρίζω, ὡς ἀσκήτριαν ἐν κόσμῳ, τὴν ἐνασκήσασαν.
Δόξα. Ἦχος πλ. δ΄.
Ἀμνάδα τὴν ἄσπιλον Χριστοῦ τοῦ ἀρχιποίμενος, Ματρώναν τὴν πανεύφημον, ἐν κατανύξει ἀνυμνήσωμεν. Αὕτη γὰρ διασκεδάσασα τὸ σκότος, τῶν σωματικῶν αὐτῆς βλεφάρων τῷ ἀστέκτῳ φωτὶ τῆς χάριτος, ἅπαντας κατεφώτισεν ἀστραπαῖς ἀρετῆς καὶ χρηστοηθείας. Καὶ νῦν τοῦ ἀῤῥήτου κάλλους τοῦ ποθεινοῦ αὐτῆς Νυμφίου, καθορῶσα διηνοιγμένοις τοῖς ὄμμασιν ἐν οὐρανίῳ παστάδι, ἀδιαλείπτως πρεσβεύει ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ἡμῶν.
Καὶ νῦν. Τῆς Ἑορτῆς.
Νῦν ἀπολύεις. Τρισάγιον.
Ἀπολυτίκιον. Ἦχος πλ. α’. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Ἀδιάσειστον στῦλον Ῥωσσίας ὄγδοον, τὴν στερουμένην ὀμμάτων, ἐκ γενετῆς εὐλαβῶς, ἀνυμνήσωμεν Ματρώναν τὴν ἀοίδιμον, ὡς σκεῦος θείων δωρεῶν, καὶ ἀγάπης ἀκραιφνοῦς, πρὸς πάντας ἐμπεριστάτους, βοῶντες· σκέδασον ζόφον, παθῶν ἡμῶν φωτὶ σῆς χάριτος.
Δόξα. Καὶ νῦν. Τῆς Ἑορτῆς.
Ἀπόλυσις.
ΕΝ Τῼ ΟΡΘΡῼ
Μετὰ τὴν α’ Στιχολογίαν, Κάθισμα. Ἦχος α’. Τὸν τάφον Σου Σωτήρ.
Τὸν γόνον εὐλαβῶν, καὶ τιμίων πενήτων, Ματρώναν τὴν τυφλήν, ἐπαινέσωμεν πόθῳ, ὡς σκεῦος τῆς χάριτος, τοῦ Θεοῦ διαυγέστατον, καὶ ἰάσεων, καὶ θαυμασίων ταμεῖον, ἀνακράζοντες· ὄγδοε στῦλε Ῥωσσίας, ἡμῶν ἴσθι στήριγμα.
Δόξα. Καὶ νῦν. Τῆς Ἑορτῆς.
Μετὰ τὴν β’ Στιχολογίαν, Κάθισμα. Ἦχος πλ. α’. Τὸν Συνάναρχον Λόγον.
Τὴν προγνοῦσαν τὸν θάνατον τοῦ βαπτίσαντος, αὐτὴν σεμνοῦ ἱερέως, χάριτι θείᾳ λαμπρῶς, ἑξαέτιδα Ματρώναν εὐφημήσωμεν, ἀόμματον ἐκ γενετῆς, οὖσαν ὥσπερ δωρεῶν, τοῦ Πνεύματος τοῦ Ἁγίου, μυροδοχεῖον καὶ ξένων, θαυμάτων εὔοσμον μυράλειπτρον.
Δόξα. Καὶ νῦν. Τῆς Ἑορτῆς.
Μετὰ τὸν Πολυέλεον, Κάθισμα. Ἦχος γ΄. Τὴν ὡραιότητα.
Ῥωσσίας πύρσευμα, τὸ νευαγέστατον, καὶ νέον καύχημα, Χριστοῦ τῆς πίστεως, ἐν δυσχειμέροις τοῖς καιροῖς φωτίσασαν ἀθεΐας, πλῆθος χειμαζόμενον, εὐσεβῶν καὶ στηρίξασαν, κλονουμένους ἅπαντας, ἐκτενῶς ἀνακράζοντες· Μητέρων θεοφόρων πυξίον, χαῖρε Ματρώνα μακαρία.
Δόξα. Καὶ νῦν. Τῆς Ἑορτῆς.
Εἶτα, οἱ Ἀναβαθμοί· τὸ α’ Ἀντίφωνον τοῦ δ’ ἤχου.
Προκείμενον: Ὑπομένων ὑπέμεινα τὸν Κύριον, καὶ προσέσχε μοι, καὶ εἰσήκουσε τῆς δεήσεώς μου.
Στ.: Καὶ ἔστησεν ἐπὶ πέτραν τοὺς πόδας μου καὶ κατηύθυνε τὰ διαβήματά μου.
Εὐαγγέλιον Ὁσιακόν.
Ὁ Ν’ ψαλμός.
Δόξα: Ταῖς τῆς Σῆς Ὁσίας…
Καὶ νῦν: Ταῖς τῆς Θεοτόκου…
Ἰδιόμελον. Ἦχος πλ. β΄. Στ.: Ἐλέησόν με ὁ Θεός…
Τὴν παιδιόθεν παριδοῦσαν ἐμπαιγμοὺς τῶν αὐτῆς ὁμηλίκων, ἀόμματον ἀλλὰ θεοφώτιστον, τὴν ἁπλότητι καὶ ταπεινώσει ἐγκοσμουμένην, Ματρώναν τὴν ἀξιέραστον ἐπαινέσωμεν κράζοντες· ἀγάπης Θεοῦ τοῦ Ὑψίστου πρόβολε, καὶ λαοῦ ἔρεισμα χειμαζομένου, ἡ φυγοῦσα τῆς μήνιος ἀθέων Θεοῦ τῇ χάριτι, πρέσβευε ἀπαύστως ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ἡμῶν.
Εἶτα, οἱ Κανόνες· τῆς Ἑορτῆς, καὶ τῆς Ὁσίας, οὗ ἡ ἀκροστιχίς: Ματρώναν, ἀόμματον Ῥωσ(σ)ίδα ὑμνῶ Ὁσίαν. Χ.
ᾨδὴ α’. Ἦχος δ’. Ἀνοίξω τὸ στόμα μου.
Ματρώναν ὑμνήσωμεν, πανευλαβῶς τὴν ἀόμματον, Ῥωσσίδος ἀσκήτριαν, γῆς τὴν πιστοὺς θεαυγῶς, καταυγάσαν πυρσεύμασιν ἀρτίως, ζωῆς καθαρότητος, καὶ διοράσεως.
Ἀμνάδα πανάσπιλον, Χριστοῦ ἀγάπης ὡς σκήνωμα, καὶ ἔμψυχον ἄγαλμα, παραμυθίας λαοῦ, ἀνυμνήσωμεν, Ματρώναν τὴν Ὁσίαν, βολαῖς τὴν ἐκλάμψασαν, κόσμῳ συνέσεως.
Τυφλὴν καὶ ἀόμματον, ἐκ γενετῆς ὑπερθαύμαστον, ἀσκήτριαν μέλψωμεν, τὴν δαψιλῶς ἐκ Θεοῦ, προοράσεως, ἀπολαβοῦσα χάριν, Ματρώναν τὴν πάνσεπτον, καὶ θεοφόρητον.
Θεοτοκίον.
Ῥυπῶδες ἱμάτιον, ψυχῆς μου κάθαρον Δέσποινα, ὑσσώπῳ δεήσεων, Σῶν πρὸς Υἱόν Σου σεπτῶν, ἀμπλακήματα, τὸν αἴροντα τοῦ κόσμου, Χριστὸν τὸν εὐΐλατον, μόνον Θεάνθρωπον.
ᾨδὴ γ’. Τοὺς Σοὺς ὑμνολόγους.
Ὡς ἄστρον νεόφωτον ἐφάνης, ἐν χρόνοις Ῥωσσίας ζοφεροῖς, ἐμπεριστάτοι κάμνουσι, χειμαζομένοις στένουσι, καὶ θλιβομένοις πάνσεπτε, Ματρώνα Μῆτερ ἀόμματε.
Νικήσασα πάσας μεθοδείας, Ματρώνα ἐχθροῦ τοῦ δυσμενοῦς, ὑπομονῇ σεμνότητι, νηστείᾳ καὶ δεήσεσιν, ἀόκνοις ὤφθης πίστεως, φωτολαμπὲς ἀνακτόριον.
Ἁγίων Μητέρων τοὺς ἀγῶνας, τῶν πάλαι ζηλώσασα καλῶς, ἐνήσκησας ἐν ἔτεσιν, ἐσχάτοις καὶ δεδόξασαι, ἀξίως πλείστοις θαύμασι, Ματρώνα δᾷς ταπεινώσεως.
Θεοτοκίον.
Νικῆσαί με πλάνου μεθοδείας, δυνάμει ἀξίωσον τῇ Σῇ, εὐλογημένη Δέσποινα, Κυρία Μητροπάρθενε, τὸν εὐσχημόνως πάντοτε, Σὲ καὶ τρανῶς μεγαλύνοντα.
Κάθισμα. Ἦχος γ΄. Θείας πίστεως.
Στῦλον ὄγδοον, Ῥωσσίας πάσης, σὲ ὠνόμασεν, ὁ Ἰωάννης, τῆς Κροστάνδης ἱερεὺς ὁ θειότατος, πνευματοφόρε Ματρώνα πανεύφημε, τῆς ἀθεΐας προγνοὺς ἐπικράτησιν, καὶ σὴν δύναμιν, στηρίξαι λαὸν φιλόχριστον, ἐν δίναις ἐσομέναις χαριτόβρυτε.
Δόξα. Καὶ νῦν. Τῆς Ἑορτῆς.
ᾨδὴ δ’. Ὁ καθήμενος ἐν δόξῃ.
Ἁγιότητος κινύρα, καὶ ψαλτήριον νήψεως, εὐσεβὲς Ματρώνα, ἤνυσας ἐν Μόσχᾳ ἀγῶνά σου, ἀσκητικὸν καὶ τῶν πάλαι ἰσοστάσιος, ἄρτι πέφηνας, Μητέρων θεοφορούμενε.
Ὁλικῶς σου τὴν καρδίαν, ἀνατείνων πρὸς Κύριον, τὸν ἀνοίξαντά σου, ἅπαξ ὀφθαλμοὺς πλάσιν ἅπασαν, ἰδεῖν Ματρώνα καὶ ἥλιον τὸν πάμφωτον, κατηξίωσαι, Αὐτὸν ἀλήκτως θεάσασθαι.
Μαργαρίταις καὶ σαπφείροις, ἀρετῆς καὶ σεμνότητος, τὴν κεκοσμημένην, νουνεχῶς Ματρώναν τιμήσωμεν, ὡς ἐνδιαίτημα χάριτος θεότευκτον, καὶ πολύολβον θαυμάτων ξένων θησαύρισμα.
Θεοτοκίον.
Μητροπάρθενε Κυρία, ἐν χερσὶ Ὃν ἐβάστασας, Ἰησοῦν δυσώπει, κεχαριτωμένη πανύμνητε, δοῦναι ἰσχὺν καὶ ὑγιείαν καὶ δύναμιν, τοῖς προσφεύγουσι, τῇ ἀῤῥαγεῖ προστασίᾳ σου.
ᾨδὴ ε’. Ἐξέστη τὰ σύμπαντα.
Ἀμνὰς θεοδόξαστε, Ματρώνα θῆρες ἄθεοι, συλλαβεῖν σε ἤθελον εἰς πάγας, αὐτῶν ὡς πάντων, τῶν ευσεβῶν καλλονήν, καὶ στήριγμα καὶ χειραγωγόν, πρὸς Χριστὸν τὸν σώζοντα, κλονουμένων συστήματος.
Τοῦ Πνεύματος χάριτι, ἑώρας τὰ εσόμενα, εἰ καὶ κεκλεισμένας εἶχες κόρας, τῶν ὀφθαλμῶν σου, τῶν σαρκικῶν ἀγλαή, Ματρώνα Μητέρων νεαυγῶν, λαμπηδὼν καὶ αὔγασμα, θαυμασίων νεόφωτον.
Ὀδμαῖς τῶν χαρίτων σου, Ῥωσσίας δήμους ηὔφρανας, καὶ τῇ εὐωδίᾳ τῶν Σῶν λόγων, τὴν δυσσωδίαν, Ματρώνα τῶν ὑλιστῶν, ἐσκέδασας· ὅθεν μυστικῶς, μνήμην σου τὴν πάντερπνον, νῦν τελοῦμεν γηθόμενοι.
Θεοτοκίον.
Νεκρώσαντα ὄφιν με, τῇ συμβουλῇ τῇ χείρονι, πάτησον τῇ ῥάβδῳ προσευχῶν μου, καὶ μὴ ἐάσῃς, τῆς ἐπηρείας αὐτοῦ, γενέσθαι με ἕρμαιον Ἁγνή, Σὲ τὸν μακαρίζοντα, Θεοτόκε ἀείποτε.
ᾨδὴ στ΄. Τὴν θείαν ταύτην.
Ῥωσσίας, γόνον τὸν πάνσεπτον, τὴν καθαγιασμένην τιμήσωμεν, ἐκ τῆς κοιλίας νῦν, μητρὸς αὐτῆς ἀνακράζοντες· Χαῖρε Ματρώνα ἔρνος, Χριστοῦ νεόφυτον.
Ὡς πλοῦτος ἀνεκομίσθησαν, ἀσύλητος ἀρτίως σὰ λείψανα, καὶ ἁγιάζουσι, Ματρώνα νῦν τὴν περίλαμπρον, Μονὴν Ἁγίας Σκέπης, τῆς Μόσχας ἔνθεε.
Σὲ τὴν ἀόμματον σύλλογον, βλεπόντων τοῦ Θεοῦ τὰ θαυμάσια, Ματρώνα ᾄδει σοι, ᾠδὴν καινὴν καὶ κραυγάζει σοι· ἀξίωσόν με βλέπειν, ἐχθροῦ τὰ ἔνεδρα.
Θεοτοκίον.
Ἰλύος, ῥῦσαί με Δέσποινα, παντοίων ἁμαρτάδων καὶ θλίψεων, καὶ δός μοι τάχιστα, νοῦν εὐσταθῆ καὶ θεόφρονα, ἵνα καλῶς ἀνύσω, ζωῆς ὑπόλοιπον.
Κοντάκιον. Ἦχος πλ. δ΄. Τῇ ὑπερμάχῳ.
Φωτὸς ἀΰλου διαυγέστατον κυάθιον, καὶ προοράσεως κανόνα τὸν εὐθύτατον, τὴν ἀόμματον ὑμνήσωμεν νῦν Ματρώναν, ἐγκωμίοις μελιῤῥύτοις ὡς αὔγασμα, καρτερίας ταπεινώσεως καὶ χάριτος, θείας κράζοντες· Χαίροις Μῆτερ πανεύφημε.
Ὁ Οἶκος.
Ἄγγελος φωτοφόρος, ὤφθης ἄρτι Ματρώνα, ἀόμματε Ῥωσσίδος γῆς εὖχος· ταπεινώσει γὰρ ὑπομονῇ, καὶ σκληραγωγίᾳ καὶ πολλαῖς θλίψεσι, Κυρίῳ εὐηρέστης, καὶ ἔπιθες πιστοὺς βοᾶν σοι·
Χαῖρε, τὸ ἄνθος τῆς καρτερίας·
χαῖρε, τὸ στέφος τῆς ἀφθαρσίας.
Χαῖρε, νυκτιφόρος δεινῆς ἀθεότητος·
χαῖρε, σελασφόρος χαρίτων τοῦ Πνεύματος.
Χαῖρε, φάρος προοράσεως, καὶ εὐχῆς καρδιακῆς·
χαῖρε, λύχνος ταπεινώσεως, καὶ ἐνθέου βιοτῆς.
Χαῖρε, Θεοῦ σοφίας τιμαλφέστατον ἄγγος·
χαῖρε, παραμυθίας τῶν ἐν θλίψεσι φάος.
Χαῖρε, κρηπὶς σοφίας καὶ νήψεως·
χαῖρε, πυξὶς Χριστοῦ ἀγαπήσεως.
Χαῖρε, τυφλὴ ἀηδὼν τῆς Ῥωσσίας·
χαῖρε, τρυφὴ τῶν μακρὰν καὶ τῶν πέλας.
Χαίροις, Μῆτερ πανεύφημε.
Συναξάριον.
Τῇ Β΄ τοῦ αὐτοῦ Μηνός, Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Μνήμη τῆς Ὁσίας Ματρώνας τῆς τυφλῆς τῆς Ῥωσσίδος
Ταῖς αὐτῶν ἁγίαις πρεσβείαις, ὁ Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν.
ᾨδὴ ζ’. Οὐκ ἐλάτρευσαν.
Δόξης μέτοχος τῆς αἰωνίου γέγονας Ματρώνα πάναγνε, ὄγδοε στῦλε λαμπρέ, Ῥωσσίας καὶ ἄσειστε, πύργε τῆς πίστεως, εὐσεβόφρονας, ὁ πυργηρῶν ἀείποτε, σῆς πατρίδος μακαρία.
Ἀγγελόμορφε Ματρώνα τῶν λειψάνων σου σορὸν τὴν πάνσεπτον, κατασπαζόμενοι νῦν, ἐν Μόσχᾳ δοξάζομεν, τὸν σὲ δοξάσαντα, καὶ ἀείῤῥυτον, χειμάῤῥουν ἀναδείξαντα, σὲ Μητέρων ὡραιότης.
Ὑμνῳδίαις σε μελισταγέσι στέφομεν Ματρώνα πάντοτε, τὴν δεομένην Χριστοῦ, ὑπὲρ τῶν προσφύγων σου, καὶ ὁμηγύρεως, εὐσεβόφρονος, ἀόμματε ἀσκήτρια, τοῦ Χριστοῦ ὁμοεθνῶν σου.
Θεοτοκίον.
Μακαρίζομεν οἱ δοῦλοί Σου ἀείποτε Σὲ θεοτίμητε, ἐνσαρκωμένου Θεοῦ, Μητέρα τὴν ἄχραντον, καὶ ὁμηγύρεως, ῥῦστιν ἄγρυπνον, ἐκ συμφορῶν καὶ θλίψεων, τῶν πιστῶς Σοι προσφευγόντων.
ᾨδὴ η’. Παῖδας εὐαγεῖς.
Μέμνησο τῶν πίστει ἐκτελούντων, Ματρώνα Ὁσία μνήμην σὴν φωτόλαμπρον, λυτρουμένη ἅπαντας, σὲ τοὺς μακαρίζοντας, κακότητος τοῦ δαίμονος, καὶ πάσης θλίψεως, ἡ ἄρτι ῥυσαμένη Ῥωσσίδος, γόνους ἐπηρείας, ἐχθροῦ τοῦ μισοκάλου.
Ὡς συγκοινωνὸν Ἀγγέλων δήμων, ἐν δώμασιν οὐρανῶν ἀνευφημοῦμέν σε, Μῆτερ πνευματέμφορε, ἀπαθείας σκήνωμα, Ματρώνα καὶ βοῶμέν σοι, εὐτάκτοις μέλεσι· μνημόνευε ἡμῶν προσκυνούντων, θήκην σῶν λειψάνων, τὴν βρύουσαν ἰάσεις.
Ὅρμον γαληνὸν ζωῆς ἀγήρω, κατέλαβες καὶ χαρᾶς τῆς ὑπὲρ ἔννοιαν, ἠξιώθης σύσκηνος, γενομένη πάγκαλε, ἀσκητριῶν καὶ τάγματος, Ἀγγέλων· ὅθεν σοι, βοῶμεν καθ’ ἑκάστην· Ὁσία, πρέσβευε Κυρίῳ, ὑπὲρ τῶν σὲ ὑμνούντων.
Θεοτοκίον.
Σάρκα προσλαβόμενον βροτείαν, Θεοῦ Θεὸν Λόγον ἐξ αἱμάτων Σου, τῶν ἀχράντων Δέσποινα, ἐκτενῶς ἱκέτευε, ἐκ λάκκου ματαιότητος, ὑψῶσαι ἅπαντας, πρὸς πλήρωσιν ἀγάπης Σοὺς δούλους, κεχαριτωμένη, πρὸς Σὸν Υἱὸν καὶ πέλας.
ᾨδὴ θ’. Ἅπας γηγενής.
Ἴσχυσας Θεοῦ, δυνάμει τὸν ἄθεον, τροπῶσαι τύραννον, καὶ ἀνῦσαι δίαυλον, ὁμολογίας, Χριστοῦ ὀνόματος, τὸν κάλλιστον τρισένδοξε, Ματρώνα· ὅθεν σε, ἀνυμνοῦμεν, ὡς τυχοῦσαν κρείττονος, ἐν τῷ πόλῳ εὐκλείας ἰσάγγελε.
Ἄσκησιν τὴν σήν, τιμῶντες γηθόμενοι, Ματρώνα πάνσοφε, καὶ σορὸν λειψάνων σου, ἐν κατανύξει, κατασπαζόμενοι, τὰς σὰς θερμὰς πρὸς Κύριον, ἀπεκδεχόμεθα, ἱκεσία, ἵνα τὴν ἀπάγουσαν, πρὸ Ἐδὲμ πάντες τρίβον ὁδεύσωμεν.
Νῦν πανευλαβῶς, σὲ ὡς ταπεινώσεως, φανὸν γεραίρομεν, τὴν τυφλὴν ἀόμματον, καὶ παρειμένην, Ματρώνα κράζοντες· ἰδεῖν ἡμᾶς ἀξίωσον, Θεοῦ τὸ πρόσωπον, τοὺς ποθοῦντας, εὐσεβῶς τὸ στάδιον, διανῦσαι προσκαίρου βιώσεως.
Θεοτοκίον.
Χαῖρε ἀγαθή, Θεὸν ἡ κυήσασα, τὸν ὑπερούσιον, ὄφιν τὸν νεκρωσάντα, τὸν πάλαι δόλῳ, ἡμῶν προπάτορας, νεκρώσαντα κραυγάζοντες, βοῶμεν· πρόφθασον, καὶ ζοφώδους, λύτρωσαι κολάσεως, αἰωνίου τοὺς σὲ μακαρίζοντας.
Ἐξαποστειλάριον. Γυναῖκες ἀκουτίσθητε.
Τὴν εὐλογίαν ᾔτουν σου, πρὸ τῆς ἐπικρατήσεως, ἀθέων ἐν τῇ Ῥωσσίᾳ, τῶν φιλοχρίστων οἱ δῆμοι, καὶ ἐν καιροῖς κατέφευγον, τοῖς δυσχειμέροις πάνσοφε, Ματρώνα τῇ σῇ χάριτι, στενόντων παραμυθία, γλυκεῖα Ῥώσσων ἁπάντων.
Καὶ τὸ τῆς Ἑορτῆς.
Αἶνοι. Ἦχος πλ. δ΄. Ὢ τοῦ παραδόξου θαύματος.
Νέον τῆς Ῥωσσίας σέμνωμα, Ματρώνα ἡ ἀφανῶς, τὴν ὁδὸν διανύσασα, ἐπὶ γῆς βιώσεως, τῆς προσκαίρου καὶ φθάσασα, εἰς ἀπαθείας, καὶ τελειότητος, τῆς ἐν Κυρίῳ, τῷ Παντοκράτορι, ὕψος θεόκλητε, ἐμφανὲς ἱκέτευε ὑπὲρ ἡμῶν, τῶν τελούντων μνήμην σου, τὴν πανακήρατον.
Μῆτερ ὄντως θεοφώτιστε, ἡ ἐν ἐσχάτοις καιροῖς, ὑπερτέρα τυφλώσεως, ὀφθαλμῶν τοῦ σώματος, ἐποφθεῖσα καὶ σύνοικος, Θεοῦ σοφίας, ἰδεῖν ἠξίωσαι, ἀφθάρτοις κόραις, τὸν Παντοκράτορα, ἐν θείοις δώμασιν, Ὃν δυσώπει πάντοτε ἡμῖν σεμνή, πέμψαι χάριν ἄφθονον, καὶ μέγα ἔλεος.
Χαίρει, Ῥώσσων νῦν ὁ σύλλογος, ὁ θεοφόρος τῇ σῇ, θείᾳ μνήμῃ περίδοξε, καὶ σεμνὴ ἀσκήτρια, ἡ ἀρτίως ἐκλάμψασα, βολαῖς σοφίας, καὶ προοράσεως, χρηστοηθείας, καὶ ταπεινώσεως· ὅθεν πανηγύριν, ἄγει νῦν τῆς μνήμης σου, τῆς ἱερᾶς, καὶ δοξάζει Κύριον, τὸν σὲ δοξάσαντα.
Ῥεῖθρα, ἀναβλύζει πάνσεμνε, θαυμάτων παντοδαπῶν, ἡ σορὸς τῶν λειψάνων σου, νῦν Ματρώνα ἔνθεε, ἐν Μονῇ Θεομήτορος, Ἁγίας Σκέπης, ἥνπερ μονάζουσαι, κυκλοῦσι πόθῳ, καθάπερ μέλισσαι, καὶ ὁ φιλόχριστος, δῆμος ὡς ἀείῤῥύτος, κρουνὸς γὰρ σήν, χάριν ἣν ἀπείληφας, δεικνύει ἅπασι.
Δόξα. Ἦχος πλ. α΄.
Ἀκαταπλήκτῳ καρδίᾳ ὑπελθοῦσα τὸ μαρτύριον, τῆς ἐπὶ γῆς σου τυφλώσεως καὶ παραλύσεως, τοὺς τυφλοὺς καὶ παρειμένους τῇ ἁμαρτίᾳ συνέσφιγξας, Ματρώνα Ὁσίων Μητέρων ἐγκαλλώπισμα· λαβοῦσα ὅθεν τὸ ἀντιμίσθιον, τῆς ἄνω δόξης, καὶ τὸν καρπὸν δρεπομένη ζωῆς τῆς ἀλήκτου, τὸν Σωτῆρα τῶν πάντων δυσωπεῖς ὑπὲρ τῶν τιμώντων, τὴν ἀεισέβαστον μνήμην σου.
Καὶ νῦν. Τῆς Ἑορτῆς.
Δοξολογία Μεγάλη καὶ Ἀπόλυσις.
Μεγαλυνάριον.
Φῶς τὴν στερηθεῖσαν ἐκ γενετῆς, ὀφθαλμῶν Ματρώναν, εὐφημήσωμεν εὐλαβῶς, ὡς πνευματοφόρων, ἀσκητριῶν Ῥωσσίας, ἀγλάϊσμα τὸ νέον, καὶ σκεῦος χάριτος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου